donderdag 7 februari 2013

Mijn naam is Vera en ik ben Shopaholic


Lieve Jeanine,

Ik ben trots op je! Het vlees is zwak, maar jouw ruggengraat sterk als staal. Ik had het wat makkelijker, maar ben ook niet bezweken. Ik ben wel wat verloren, zoals sloffen aan speelse hond O. En weer een paar afgetrapte cadeau gekregen van lieve vriendin M. Die vervolgens de volgende dag alweer doelwit waren van hond O. Maar goed, dikke sokken in plastic teenslippers kan ook.

En een inspiratie allemaal! Opgedaan in magazines, online en vooral mijn eigen kast. Ik bedenk tientallen outfits voor het slapengaan. De serie ‘1 item, 10 outfits’ volgt snel. En online heb ik ontdekt dat er heel mooie dingen ontstaan uit een jaar niets kopen. Zoals het inspirerende (lees: jaloersmakende) magazine Dear Fashion met resultaten, inzichten en tips. Te koop tot aan Berlijn.

Maar wij hebben zelf ook geïnspireerd. Studenten op Fontys International Lifestyle Studies waar we ietwat beschaamd vertelden over onze missie. Want ja, een jaar lang geen kleding kopen scoort best hoog op de schaal van oppervlakkig met allemaal erg succesvolle ontwerpers, Viva-columnisten en marketeers om je heen. Ook hebben we minstens drie vrouwen aangestoken: N, die nu in Thailand zit - god behoede haar ziel - en Y en H die samen een half jaar niets kopen. Hoe leuk is dat!?

Best veel voor een maand. Het voelt dan ook als drie. Dat is best erg. ‘Vroeger’ zou ik allang drie nieuwe dingen in mijn kast hebben hangen. Die ik dus niet nodig heb, gezien de tientallen outfits die ik kan bedenken. Lekker gevoel.

Zo lekker dat ik ook het vintage budget nog niet heb aangebroken. Maar dat is een kwestie van tijd. Ik begin namelijk ook al de eerste ontwenningsverschijnselen te vertonen. Heb ik ineens rare wc-eend ophangtoestanden nodig, voor duizend euro rauwe zuurdesemlinzen of een professionele stoomreiniger voor mijn benedenwoninkje. En make-up mocht wel he? Het lijkt echt op een dieet. 
En ik ben een emotie-eter.

Liefs,
Vera  

Geen opmerkingen: