woensdag 3 april 2013

Combi kneuzen

 


































Lieve Jeanine,

Herkenbaar die jassenissue. Mijn regel: kort op lang, langer op kort of lang op even lang. Maar dat laatste is inderdaad geen gezicht op een enkellange rok. Of je moet stiekem toch een beetje Gothic zijn. Of Amish. Dan is het best wel vet. In ieder geval stijlvast. Maar niet alleen de lengte telt. Vlak stijl en materiaal niet uit. Niets ergers dan vrouwen die hun Gaastra jas overal op dragen. Hé, ieder zijn meug en als je gaat zeilen of skiën best te pruimen. Maar NIET op a-lijn rokken over de knie en platte lange laarzen. Onbegrijpelijk Hollands. Daar zou ik wel eens een hartig woordje mee willen spreken. Ik bedoel, wij moeten er ook naar kijken, dus een verklaring is best op zijn plaats.

Het leren motorjack was ook mijn keuze geweest. Sterker nog: ik heb ook een enkellange bloemenrok (doe ik 1 x per jaar aan) en daar draag ik dat ook op. Ik vind dat nu juist zo mooi. Lief en stoer. Contrasten maken het spannend. Je kunt nog zulke mooie kleren hebben, stijl en persoonlijkheid herken je in de combinaties die ermee worden gemaakt. Je koopt toch ook niet recht vanaf de paspop? Dat zou net zoiets zijn als je huis in één keer inrichten volgens een catalogus. Fijn in een keer klaar en ook best mooi, want iemand heeft er over nagedacht en alles op elkaar afgestemd. Maar zonder eigen jus natuurlijk. Laat staan ballen.

Neem dan jou. Je hebt een minibudget voor tweedehands dit jaar en je koopt iets mijlenver uit jouw comfortzone. Dan is een naar gevoel in een verkeerde jas alleen maar een teken van stoer. Misschien is het alleen even wennen. Of waren de enkellaarsjes de boosdoeners. Bij die rok? Ik zeg laarzen met (hele hoge) hakken, hele lompe motorlaarzen (of kistjes) of slippertjes. Maar niets er tussenin. Balans. Kuise rok, geile hakken. Lange, wijde top, strakke broek.

Ik ken dat gevoel wel in kleding die je normaal niet vaak draagt. Ik kan me vreselijk voelen door net de verkeerde schoenen of jas. Dan ziet het er best leuk uit voor een ander (ze letten er waarschijnlijk niet eens op), maar als ik naar beneden kijk zie ik te grote voeten onder een duffe lap stof. Een soort Bassie met tieten. Maar dat is echt alleen een gevoel. Tuurlijk lijk ik niet op Bassie.
Toch?

Liefs,

Vera

Geen opmerkingen: