zondag 12 mei 2013

de koe en de struisvogel


Stoere Vera,

Zo, heb jij die Reset een partijtje lopen omarmen! Mij is in de afgelopen weken de paniek ook al eens om het hart geslagen. Maar bij het lezen van jouw plannen kreeg ik echt hartkloppingen. Ik wilde je eigenlijk meteen bellen toen ik je brief las. "NEE, NIET JE KLEREN WEGDOEN!"
Die opruimactie op zich is echt al stoer genoeg. Laat die zakken toch nog een jaartje staan. Je weet nooit of je die eendagsvliegen misschien toch nog een keertje nodig hebt. Al is het maar voor die ene keer. Zoals je al zei: we moeten nog zeven maanden! Niet luisteren naar die vrienden die zo enthousiast en bemoedigend op je brief hebben gereageerd. Die willen gewoon allemaal graag uit jouw kast shoppen. Ik snap die dames wel: puur eigenbelang!

Maar wat ga jij goed om met die Reset-shockmomenten. Pak jij de koe altijd zo stevig bij de hoorns? Je handelt meteen! Doe mij maar struisvogelpolitiek. Zo staat er een doos in mijn kast met daarin 20 hemdjes waar ik iedere morgen weer in moet duiken om een van de 2 exemplaren te vinden die er nog mee door kunnen. Ik ben een te grote schijterd om het op te ruimen. Dus liever iedere ochtend de ergernis van al die lelijkheid dan de realiteit onder ogen komen. Bah, wat een laffe hond.

En dan ook nog jouw openbaring bij Magda. Weet je nog dat je een paar maanden geleden schreef dat je affaire met mode een upgrade tot huwelijk had gehad? Nou, het is tijd om jullie geloften te hernieuwen. The next level, je bent eraan toe. Mag ik dan jullie getuige zijn? Want ik durf met alle liefde, met de hand op mijn hart en ten overstaan van modeminnend Nederland te zweren dat dit een huwelijk voor het leven is.

Liefs, 
Jeanine de Schijterd

Geen opmerkingen: