zondag 23 juni 2013

Destructief verdedigingsmechanisme


Vera,

Het ergst denkbare is aan de hand. Ik ben aan het verslonzen en het is mijn eigen schuld. Ik kan het wel verklaren en rechtlullen met bijzonder steekhoudende argumenten, maar dan nog. Het is aan de hand.
Het is te druk deze maand. Ik exposeer over een week met werk dat nog niet af is en dan hebben we dankzij een verbouwing van de badkamer ook al weken geen wasmachine en geen douche.  De details zal ik je besparen, maar het resultaat laat zich raden. Van mijn agenda tot de stapel kleding naast mijn kast. Alles is een puinhoop. Mijn garderobe en mijn hoofd zouden wel een fris windje kunnen gebruiken. En alsof hij de schuld is van alles, vervloek ik vooral onze aannemer omdat ik ook niet eens een fris wasje draaien als ik daar zin in heb.

Alles in mijn kleine leventje lijkt op shuffle te staan en dus is het ook rondom mijn kast een helse chaos. Uit zelfbescherming ben ik mezelf wijs gaan maken dat het me niet zoveel kan schelen. Sta ik weer  voor de spiegel met een spijkerbroek en een grijs shirt met daaronder een paar deze-stonden-het-dichtstbij schoenen. En dan top ik het geheel ook nog af met een bh-loos decolleté. Zonder veel moeite vertel mezelf dat het prima is zo, en hobbel ik weg.
Waarom zorg ik zo slecht voor mezelf? Misschien is het een destructief soort verdedigingsmechanisme. Het gaat me even niet zo makkelijk af en dus doe ik alsof het me toch niet boeit. Lekker puberaal, Jeanine! Heel sterk van je...

Maar ik zie weer licht aan het eind van deze tunnel. Morgen wordt de badkamer afgemonteerd, de wasmachine geïnstalleerd en dus de kledingberg geminimaliseerd. Dan rest nog maar een week bikkelen en daarna vult mijn to-do lijst weer gewoon één regel per dag. Hoog tijd om dan weer eens met mijn mooiste kleren aan dik te doen op een terras. Zie ik je daar? Volg je neus, ik riek naar wasmiddel dat het zijn weerga niet kent.

Kus!

Geen opmerkingen: