woensdag 26 juni 2013

Meelij Mode



Arme Jeanine,

Herkenbaar. Mijn kast en ik zijn ook een beetje uit elkaar gegroeid. Het is zomer (ish) en het moraal is, zoals verwacht, wat gedaald. Volgens mij is dit een equivalent voor de ‘seven year itch’. Wat helpt in zo’n geval? Een uitstapje maken? Goede gesprekken? Een wasmachine? Of gewoon ff lekker loslaten? Doe dat laatste maar. Want oh luxe probleem, toch?

Ja inderdaad. Waar hebben we het over. Maar toch ben ik blij dat ik een budget voor tweedehands heb ingebouwd zeg! Het is een streng budget, dus zomaar ‘inslaan-want-wel-geinig’ is er echt niet meer bij nu. Alles moet gewikt en gewogen. Omdat vintage niet per definitie mijn ding is, kijk ik ook op Marktplaats. Ik zoek op mijn favoriete merken en ja hoor, er is aanbod! Je moet een beetje geluk hebben, maar dat maakt het ook spannend. Dat blijf ik denk ik doen. Eerst even op Marktplaats kijken.

Wat ik liever niet op Marktplaats koop is een bikini. Maar die was ik wel vergeten toen ik in december mijn laatste nieuw geproduceerde aankopen deed. Kak.
Ik ga straks een maand naar Spanje, en de bikini word mijn uniform. Mijn bestemming is ‘the middle of nowhere’, maar een zwemslip lenen van mijn vriend gaat me te ver. Weet je nog vroeger dat je je badpak was vergeten en je er dan een aan moest uit de gevonden voorwerpen bak van het zwembad? Dat gevoel krijg ik erbij. Iedereen verloor trouwens alleen maar hele duffe en vieze badpakken. Iew.

Een ander grappig fenomeen: er zijn steeds meer vrouwen die mijn arme luxeprobleem verkiezen boven een donatie aan de Humanabox en mij spontaan kleding aanbieden. Bij Ellie’s Kledingkast kreeg ik van vreemde vrouwen kledingmuntjes in mijn handen gedrukt en steeds meer vriendinnen beginnen een gesprek met: “Ik heb misschien nog wel iets voor jou”. Dadelijk word ik nog een goed doel. Ontwikkelingshulp volgens westerse maatstaven. Moet ik dan nu alles mooi vinden? Nee he? Bij deze: maat 38/40, liefst geen hysterische prints of uggs. En geen harembroeken. En van strass houd ik ook niet. Danku.

Fijne zomer!

X

Vera

Geen opmerkingen: