dinsdag 3 september 2013

Werkkleding


Lieve Jeanine,

Na een heerlijke zomer ben ik weer back in business. Letterlijk bijna. Deze jongen heeft er namelijk een nieuwe taak bij: docent beeldtaal bij Fontys International Lifefestyle Studies. Een hele mond vol. En een halvegare garderobe om me te bewijzen.

Ik sta voor de klas. Honderden studenten zien mij door de gangen stiefelen. Als docent en zelfstandig ondernemer. Als beelddeskundige, als stylist, als voorbeeld. Zie je waar het heengaat? Ik heb het gevoel dat de drie-dagen-dezelfde-spijkerbroek-want-wie-ziet-me-nou-in-mijn-thuiskantoor, niet meer werkt. Bij dit nieuwe pad hoort representatief, volwassen en tijdloos. Een leuke uitdaging zouden ze bij een uitzendbureau zeggen.
Ik zeg KAK.

Mijn Fashion Reset lat is zojuist verlegd. Niet dat er niets te combineren valt hoor. Ik heb genoeg. Maar het is wel even zoeken. Vooral naar kwaliteit. Want nu we in maand 9 (!!) zijn beland, begint er heel wat uitelkaar te vallen. Ik gooi steeds meer dingen weg, omdat ze echt stuk zijn. Ja, je kunt erop wachten, op die ‘ik sta naakt voor de klas droom’.

Het mooie van dat opruimen en creatief zijn is wel dat ik steeds beter weet waar ik me echt fijn in voel. Het wordt steeds meer eigen. Eenvoudiger ook. Zwart, wit, grijs, hier en daar een accent in print of kleur. En dan is juist kwaliteit zo belangrijk. Dus om de laatste maanden door te komen ben ik vast begonnen aan een verlanglijstje.

Oké, Lijst. Wat er zeker opstaat is een donkerblauwe hoge taillebroek van wol en met wijde pijpen. Enorm te combineren. Enne, ik wil heel graag een ouderwetse overgooier. Enkellaarsjes met puntneus en DE witte blouse. En nu echt een goede leren legging in plaats van zo’n goedkope plastic zweethut of stomme waxbroek bij gebrek aan beter. Echt leer. Het verschil tussen Stockholm en Woensel-West. Maar ik dwaal af. Hoe gaat het met jou? Hoe gaat het met de ultieme uitdaging: zwanger zijn en geen nieuwe kleding kopen? Sowieso krijg jij de eerste prijs.

Liefs,
Vera


Geen opmerkingen: