maandag 30 september 2013

Zara Karma


Lieve Jeanine,

Ik voel niets bij een nieuwe bikini en jij schaamt je dood bij het ‘lenen’ van de Zara. Zo’n reset is zo persoonlijk. En ik zeg lenen trouwens, want dat is het enige dat je hebt gedaan he? De Zara, die ‘leent’ de hele tijd van anderen. Schaamteloos.
Karma in optima forma.

En ook meteen antwoord op je (waarschijnlijk retorische) vraag: je doet het dus voor jezelf. Niet voor het blog, de mensen die ons volgen, je moeder, god. Nee wij wilden dit zelf. Even terug naar het begin - and i quote:

IK KAN HET! En jij ook. Samen kunnen wij dit dus.

Of kan ik van twee vodden een meesterlijk nieuw stuk maken. Want ideeën genoeg: Lapje leer op de schouders, een dikke rits erin en mijn Chanel by H&M is weer good to go.

Je hebt het nog steeds lieve Jeanine! Het was ooit een geinig experiment waarvan we wisten dat we uitdagingen tegen zouden komen. Die zouden we trotseren. Door te denken aan mensen die dit niet eens kunnen doen en aan al die arme confectieverslaafden om ons heen die gewoon een heel jaar koopjes moeten jagen in de draak die Eindhoven Binnenstad heet. Op hele hoge hakken. Door onze creativiteit in te zetten. In collages, brieven DIY avonturen en andere zaken. Dat is best gelukt.

Ik ben al voorzichtig aan het afronden. Ik overdenk het jaar, wat heb ik geleerd? En wat niet? Wat wil ik 1 januari 10:00 uur allemaal kopen? Ik betrap mezelf erop dat ik weer op sites zit te kijken die een heel jaar verboden toegang waren... Zou ik dan nog steeds dezelfde fashionfreak zijn? Ik zie zulke mooie dingen. Precies waar ik al jaren op wacht. Of lijkt dat maar? Ik bid op mijn versleten knietjes dat het er in januari nog hangt. Aargg ik heb het dus eigenlijk ook, zie je. Ik ga er alleen anders mee om. Ik loop al over de rand en Fashion Reset trekt me terug. ‘Ho, ho, ho mevrouwtje, wat zijn we hier aan het doen?!’

Laten we snel starten aan onze schaammantels. Ik vind het een geniaal idee! Slim, creatief en geheel binnen de regels. En je hebt het nog niet. Ik daarentegen, heb al drie van die schaammantels in de kast hangen... Maak er lekker zes zou ik zeggen. Schaamteloos.

Liefs Vera


Geen opmerkingen: